Raliul Sibiului s-a dovedit a fi o competitie care si-a meritat din plin coeficientul de dificultate 2. A fost, cu siguranta, cea mai dificila etapa de pana acum din CNR, si totodata, o provocare pentru toti pilotii care au luat startul.
Statutul de etapa internationala, inclusa in calendarul ERC, a fost insa ingredientul de baza al etapei sibiene. Astfel, lupta pentru suprematie in clasamentul european, a fost castigata de catre favoritul nr 1, cehul Jan Kopecky, urmat de catre campionul national Francois Delecour, pe locul 3 situandu-se japonezul Toshi Arai.
Macadamul extrem de dur, de pe probele speciale s-a dovedit a fi principalul adversar atat pentru piloti cat si pentru masinile acestora, cei care au reusit sa ajunga la final fara sa abandoneze, declarandu-se multumiti.
In ciuda conditiilor dificile, Raliul Sibiului a avut si momente spectaculoase, oferite in primul rand de catre 2 piloti romani extrem de talentati, care, pusi in fata numeroaselor situatii dificile aparute pe parcurs, au reusit sa termine cursa si au facut-o in stil de mari campioni. Este vorba, desigur, despre Vali Porcisteanu si Raul Badiu.
Desi a inceput raliul cum nu se putea mai bine, fiind in Top 4 dupa primele speciale, ghinioanele s-au tinut lant de Vali Porcisteanu, care a suferit 3 avarii serioase la masina sa, avarii in urma carora pilotul pitestean a pierdut timp pretios. Ambitios din fire, Taurete, a reusit sa termine prima zi a raliului pe locul 11 la general si a ajuns in parcul de service pe 3 roti, cu suspensia stanga spate rupta.
Sursa foto: www.autorally.ro |
Constient ca nu mai are nimic de pierdut, Vali Porcisteanu, a facut spectacol in cea de a doua zi a Sibiu Rally si a dovedit ca este cel mai rapid pilot roman, dupa ce a reusit o cursa fantastica de recuperare, ce i-a adus la final locul 6 in clasamentul ERC, locul 3 in Production Cup, respectiv locul 4 in ierarhia CNR. Faptul ca a reusit sa isi adjudece al doilea timp pe 3 din cele 7 probe speciale ale zilei, nu a ramas neobservat de catre organizatori, care l-au raspaltit cu Trofeul Colin McRae Flat Out, ce se acorda la fiecare etapa a ERC, celui mai combativ pilot.
Asemeni lui Vali Porcisteanu, Raul Badiu a vut un start foarte bun de raliu si s-a impus in primele 3 probe speciale in Cupa Dacia. Problemele au inceput pentru Badiu pe speciala nr 4, cand a fost fortat sa mearga in praful ridicat de catre un pilot intarziat care suferise o pana, pierzand astfel 27,3 secunde fata de urmaritorul sau direct Florin Tincescu. Si pentru ca nu intamplator, Raul Badiu, este liderul la zi al Cupei Dacia, sibianul, a reusit pe ultimele 3 probe ale primei zile sa recupereze timpul pierdut si sa revina pe primul loc cu un avans de 6,9 secunde fata de Tincescu.
Dupa un inceput bun in ziua a 2 a a raliului, ghinionul il loveste in plin pe Raul Badiu pe speciala nr 10, cand in urma impactului cu un bolovan, tanarul pilot al ESD Rally Team, ramane cu volanul in mana.
Sursa foto: www.stiridesport.ro |
Si in cazul lui Raul, ambitia de a continua a fost cea care i-a dat aripi. Chiar daca a pierdut mai bine de 5 minute, din cauza acestei defectiuni, Badiu a reusit sa ajunga la regrupare dupa ce a condus masina folosindu-se de partea superioara a coloanei de directie. Astfel, cursa de urmarire a lui Tincescu incepea din nou, pentru tanarul sibian, care s-a impus in toate cele 3 speciale ramase din ziua respectiva. Ecartul mare fata de Florin Tincescu si anularea specialei Santa Max 2, datorita degradarii accentuate a suprafetei de rulare, au facut ca Raul Badiu sa nu mai poata recupera timpul pierdut si sa se multumeasca cu locul 2 la final in Cupa Dacia.
Maniera in care Raul Badiu a luptat pana la final pentru victorie, este cu siguranta cea a unui mare campion, si daca ar fi existat 2 Trofee Colin McRae Flat Out pentru Raliul Sibiului, cel de al 2 lea i-ar fi revenit cu siguranta lui. Nu degeaba, a fost selectat la FIA Young Drivers Excellence Academy din Austria, locul unde s-a format ca pilot dublul campion IRC, Andreas Mikkelsen, actualmente component al echipei VW Motosport in WRC.
Asadar, fara a umbri cu nimic victoriile lui Kopecky in ERC si a lui Delecour in CNR, Vali Porcisteanu si Raul Badiu au aratat inca o data, ca tara noastra nu duce lipsa de piloti talentati, care pot avea un cuvant serios de spus in raliuri, la nivel international, daca si numai daca, vor beneficia de sustinere financiara adecvata. Fara bani si implicit, fara material competitional de inalta calitate, talentul si dorinta de a face performanta nu sunt de ajuns.
Si cum speranta moare ultima, poate ca performantele obtinute de catre Vali si Raul la Sibiu, in conditii extrem de dificile, nu vor putea fi trecute cu vederea.
La sustinere, am pregatit 2 clipuri, primul cu Raul Badiu filmat in masina sa pe specialele Sibiu Rally 2013, ce cuprinde inclusiv scena in care a ramas fara volan, iar cel de al 2 lea, il are in prim plan pe Vali Porcisteanu la festivitatea de premiere cand i-a fost inmanat Trofeul Colin McRae Flat Out, de catre coordonatorul Campionatului European de Raliuri, Jean-Pierre Nicolas.
Enjoy !
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu