Incurajati de victoria rasunatoare obtinuta anul trecut la Pikes Peak de catre Sebastien Loeb la bordul unui model 208 T16 special preparat pentru aceasta competitie, Peugeot Sport, a decis ca e momentul sa revina in cel mai celebru rally-raid din lume.
Astfel, cu sprijinul Red Bull si Total, partenerii de incredere ai constructorului francez din ultimii ani, Peugeot reintra in competitia pe care a dominat-o categoric in perioada 1987-1990, cu modelele 205 T16 si 405 T16 Grand Raid, cand a obtinut 4 victorii consecutive.
Chiar daca intre timp, Raliul Dakar si-a mutat cartierul general din inima desertului Sahara, in regiunea muntoasa a Americii de Sud, datorita problemelor politice si a razboiului civil, interesul publicului si al competitorilor pentru aceasta cursa legendara a ramas acelasi. Iar obiectivul celor de la Peugeot pentru 2015 este neschimbat victoria.
Pentru a reusi acest lucru, francezii au pregatit un model bazat pe crossover-ul de serie Peugeot 2008, ce a fost botezat Peugeot 2008 DKR. Noutatea pe care o aduce 2008 DKR este faptul ca nu beneficiaza de tractiune integrala, ci are numai puntea spate motorizata, sursa de inspiratie fiind buggy-ul construit de Jean Louis Schlesser, care s-a impus la Dakar in editiile 1999 si 2000.
In ceea ce priveste pilotii, Peugeot Sport i-a cooptat initial pe Carlos Sainz si Cyril Depres, iar la inceputul acestei saptamani, celor 2 li s-a alaturat si Stephane Peterhansel, cel mai tritrat pilot din istoria Raliului Dakar, castigator de 6 ori la clasa moto si de 5 ori la auto. Ramane de vazut insa, daca nu cumva pana la startul programat pe 4 ianuarie 2015, Sebastien Loeb va face si el parte din echipa, stiut fiind faptul ca pilotul francez, de 9 ori consecutiv campion mondial in WRC, si-a dorit dintotdeauna sa participe la Dakar.
Carlos Sainz, Cyril Depres & Stephane Peterhansel |
Cu sau fara Loeb, misiunea celor de la Peugeot Sport este sa intrerupa dominatia echipei germane X-Raid, castigatoarea ultimelor 3 editii ale Dakar-ului, lucru care va fi o adevarata provocare pentru experimentatii piloti ai constructorului francez, in conditiile in care 2008 DKR este totusi o masina cu doar 2 roti motrice, teoretic inferioara lui Mini All 4 Racing.
Dar cum la Raliul Dakar calculele de pe hartie sunt de cele mai multe ori date peste cap de conditiile imprevizibile ce apar pe traseu, este foarte probabil ca la editia din 2015 sa asistam la o batalie interesanta pentru victorie la clasa auto intre Peugeot 2008 DKR si Mini All 4 Racing.
Pana atunci insa, propun spre vizionare clipul de promovare al noului Peugeot 2008 DKR, cu care Leul din Sochaux isi va face revenirea in cea mai lunga si dificila cursa de rally-raid din lume.
Enjoy !
Mai multe imagini cu Peugeot 2008 DKR puteti viziona Aici.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu