marți, 11 februarie 2014

Piloti VTM: Cosmin "Rica" Opritoiu


Radut Motorsport il prezinta pe Cosmin Rica Opritoiu, pilot VTM, Grupa H1.

Acum cand toata lumea vorbeste decat despre coduri, galbene, portocalii sau rosii, m-am gandit ca ar fi timpul sa spun in cateva randuri si povestea mea.
Va salut Cosmin Opritoiu sunt eu, pentru prieteni, Rica !
Fiecare dintre noi a inceput de undeva, eu am inceput, cum probabil marea majoritate am facut-o la un moment dat, de pe margine. Ma uitam la Luci Hora, la Edu Stan, la Micea Padurean si visam. . . Visam ca la un moment dat sa pot alerga cum o fac ei, cu o masina pregatita cum trebuie, intr-un campionat organizat in toata regula. Nu mi-am permis insa sa visez vreodata ca ei, unii dintre aceia pe care i-am amintit ma vor ajuta si mai mult decat atat imi vor ghida evolutia catre succes. Timpul a trecut, momentul ca eu sa schimb umbrela de soare cu casca de pilot, tricoul colorat cu combinezonul si adidasii cu ghetele de curse a venit !
Am alergat in Campionatul National de Viteza in Coasta Dunlop, iar ca rezultat notabil, trebuie sa amintesc titlul de Vicecampion al Clasei 1 al grupei H in 2012 in spatele lui Bogdan Rusea.
Atunci am mers cu un Suzuki Swift, care initial a avut un motoras de doar 1400 cmc pentru ca de la a doua sau a treia cursa a sezonului sa montam motorul “mare” de 1.6 limita superioara a clasei. Modificarile au vizat atat partea de siguranta, cea impusa de regulament cat si mici tewaks pentru a face “Insekta” sa bazaie un pic mai tare. Evacuare, aprindere, bujii, volanta usurata, etc etc etc. au fost suficiente pentru ca anul 2012 sa se incheie cat se poate de fericit pentru mine.Ca etapa cel mai mult mi-a placut etapa de acasa(Ranca).
Ce avem in plan ?
Dar ce nu avem ! Vom participa in 2014, anul acesta adica la acelasi campionat cu o Insekta noua, noua in sensul ca nu va mai fi aceeasi, insa, Clasa si Grupa nu le vom parasi, ramanand fideli clasei mici ! Speram insa, ca dupa anul 2013 pe care l-am dedicat transformarii masinii dintr-una de strada intr-o masina de competitie pur sange, in 2014 sa avem un cuvant de spus in cadrul Grupei/Clasei la care participam.
Multe multe modificari de data aceasta au fost aduse masinii, nu mai putem vorbi de o masina de strada cu rollcage, asa cum a fost cea din 2012 ci de o masina de curse pur sange, acolo unde fiecare kilogram este gandit si conceput de asa natura incat sa ne ajute cat mai mult. Elemente de tabla nu prea au mai ramas pe masina, totul, sau aproape tot ce a fost posibil de inlocuit cu fibra de sticla a fost inlocuit. Avem un rollcage usor si fabricat de o marca a carei nume si renume o precede OMP. Am apelat la ajutorul maestrilor intr-ale motoarelor de viteza in coasta, care a fost mai mult decat bucurosi sa ne ajute. Cu sfaturi sau modificari efective pentru a face din acest Suzuki Swift, probabil cel mai rapid Swift din Romania si sigur cel mai rapid Swift care participa in Nationalul de Viteza in Coasta. Am avut ca sursa de inspiratie, atat la nivel de idee cat si practic, masini din Campionatul European de Viteza in Coasta, ceea ce imi da incredere in calitatea, viteza si fiabilitatea rezultatului pe care il vom obtine.
Iar pe Lucian Radut il apreciez foarte mult pentru eforturile facute pentru promovarea motorsportului romanesc

Multumim celor care ne sustin in acest sport.

Text redactat de catre Radut Motorsport.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu