joi, 13 februarie 2014

Piloti VTM: Familia Dumitrescu



Extraordinara poveste a unei familii in care motorsport-ul este o traditie ! Dumitrestii, cum ii cunoastem cu totii, mananca automobilism pe paine din copilarie. Andrei si Silviu au impartit masinile, mai tarziu monoposturile, au muncit in “sopron” asa cum declarau intr-un interviu impreuna cu tatal si bunicul lor. Totul este facut cu migala si pasiune. Iata ce ne povestesc: 

Marin Dumitrescu, bunicul, a luat legatura cu motorsport-ul in 1932 in atelierele Ford din Bucuresti. In 1939 a fost martor la recordul lui Hans Stuck pe coasta Feleac (etapa in Campionatul European de Munte). Imediat dupa razboi modfica Jeep-uri americane pentru competitii si organizeaza un fel de campionat de circuit monomarca, pe care l-a si castigat. In 1947 pregateste prima sa masina sport de competitii, BMW 328 (1938), cu care participa la cateva curse. Ulterior, folosind mecanica de BMW, constuieste in atelierele uzinei Vulcan, primul monopost romanesc.Cu aceasta masina a castigat 10 ani la rand atat campionatul de circuit cat si pe cel de coasta. Era perioada interbelica, atunci cand motorsportul era apreciat la justa lui valoare. Din 1968 a inceput sa participle si la raliuri cu R8 Gordini, Fiat 1300 si ulterior cu Dacia 1300. Prin anii 70 construieste prima masina Dacia 1300 performanta de curse, masina ce ulterior a fost copiata de francezi sub forma de R12 Gordini. In total, a castigat peste 35 de titluri Nationale de Campion si doua sau trei raliuri internationale (la clasa). Radu Dumitrescu, tatal nostru, a inceput sa concureze in 1978 cu Dacia 1300 de strada. A si castigat prima cursa la care a participat. Prin anii 80, Marin Dumitrescu impreuna cu Florin Hainarosie infiinteaza echipa de curse Politehnica Bucuresti. In acel an, au castigat campionat-ul pe echipe (impotriva echipei de uzina) si anul urmator, Radu a castigat Campionat-ul de Circuit si de Coasta. Ulterior, Radu a schimbat Dacia cu Lada, cu care a castigat Campionatul de Circuit in 1985.
La inceputul lui 2007, impreuna cu Bunicul ne-am apucat sa pregatim un Golf II (primit cadou de la Horia Andronic). Tatal nostru nu vroia sa participam la curse din cauza costurilor ridicate. Pana la urma, s-a hotarat sa ne ajute. Am renuntat la Golf si am achizitionat prima Dallara F389. Nu stiam nimic despre ea. La prima cursa (Ranca 2007) am mers cu suspensia de circuit, cauciucuri de circuit si cu setarile de circuit. Incet, incet am invatat sa o reglam si am achizitionat cauciucuri sisuspensie potrivita. Tot anul 2007 am mers amandoi pe masina. In 2008 am achizitionat a doua masina Dallara F394. In continuare am mers amandoi pe masina. Cea mai buna clasare a fost la Campulung, locul 4 la Open cu Silviu la volan. In iarna 2009 am pregatit un motor performant pt. Dallara F394, cu care Silviu a iesit Vicecampion in acel an. Eu (Andrei) nu am participat decat la o cursa in acel an, la Teliu, unde m-am clasat pe 6 la Open. In 2010 am achizitionat monopostul Tatuus Formula Renault 2000. Am participat cu ea la cateva curse si in 2012 l-am modificat. I-am pregatit un motor 3L V6 dar rezultatele nu au aparut. Silviu si-a luat Citroenul C2 Super 1600 si am continuat. Simteam ca lipseste ceva asa ca am muncit mai mult si din putin incercam sa facem material de concurs performant. Speram sa facem spectacol pentru ca senzatiile vitezei sunt cele care ne fac sa continuam traditia familiei.

Text redactat de catre Radut Motorsport.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu