luni, 17 martie 2014

CNR 2014: Una calda, alta rece..

Foto: Vali Porcisteanu
La sfarsitul acestei saptamani va avea loc prima etapa a editiei 2014 a Campionatului National de Raliuri, Raliul Brasovului Tess Rally Romtelecom, eveniment asteptat cu sufletul la gura atat de piloti cat si de iubitorii sporturilor cu motor din Romania, dupa o lunga si plictisitoare pauza de iarna.

Si cum debutul de sezon este un prilej bun de a prezenta ultimele noutati, organizatorul CNR, in speta Federaratia Romana de Automobilism Sportiv a emis un comunicat legat de etapa brasoveana, in care a incercat sa prezinte, in mare, coordonatele editiei 2014 a competitiei automobilistice nr 1 din Romania.

Toate bune si frumoase pana aici. Numai ca liderul Napoca Rally Academy, Marco Tempestini, a observat o scapare in comunicatul FRAS, si anume, nu a fost mentionat niciun pilot din Brasov, iar despre NRA si ai sai piloti, tacere totala. Se pare ca mai marii FRAS uita faptul ca Brasovul a fost mereu unul din cele mai implicate orase in sportul cu motor romanesc, iar pilotii locali, precum Dan Girtofan, Manu Mihalache sau George Grigorescu sunt oameni care de ani de zile, reprezinta cu mandrie si rezultate bune acest oras in Camionatul National de Raliuri. Nu mai vorbim de numarul de victorii si titlurile de Campion National pe care Giri si G X G le-au adunat de-a lungul anilor in care s-au aliniat la startul etapelor din CNR, pentru ca atunci scoaterea lor din context echivaleaza cu o lipsa totala de respect.

In ceea ce priveste omiterea din comunicatul FRAS a oricarui detaliu despre Napoca Rally Academy, echipa Campioana Europeana, in ERC Production Cup 2013 si singura echipa in adevaratul sens al cuvantului din CNR, supararea lui Marco Tempestini este pe deplin justificata. Sa nu uitam totusi ca NRA a avut in sezonul 2013, reprezentati la toate clasele din CNR, iar la ora actuala, prin programul Junior NRA, le ofera pentru urmatoarele 2 sezoane, participare completa in Junior WRC lui Simone Tempestini, campion national en-titre la debutanti, si in Junior ERC lui Florin Tincescu ,vicecampion la Cupa Dacia.

Cu alte cuvinte, ce a facut si face in continuare Marco Tempestini la Cluj pentru montorsportul romanesc, reprezinta, din punct de vedere valoric, cu mult mai mult decat cele 2 titluri de Campion National Absolut obtinute de Francois Delecour pe plaiuri mioritice.

Marco Tempestini testand  la Straja inainte de Tess Rally 2014
Fara discutie, Francois Delecour este un mare campion, un pilot cu experienta care a ridicat mult stacheta in CNR. Insa meritele sale, in ceea ce priveste sportul cu motor din Romania se opresc aici. Asta pentru ca el se urca in masina sa de concurs, participa la o etapa din CNR, dupa care pleaca la el acasa,  in Franta. Prin comparatie cu Delecour, Marco Tempestini, traieste in Romania, participa in CNR cu o licenta romaneasca, pune serios umarul la dezvoltarea motorsportului romanesc, iar cand participa in competitiile internationale, tot pentru Romania o face. Si sunt sigur ca eforturile sale de a aduna bugetul necesar pentru ca Napoca Rally Academy sa faca performanta la nivel inalt, atat in Romania cat si in competitiile internationale, sunt uriase.

In aceste conditii nu este oare normal si justificat ca Marco Tempestini sa fie suparat atunci cand intr-un comunicat oficial al FRAS de dinaintea startului de sezon nu se mentioneaza absolut nimic despre Napoca Rally Academy ? Eu zic ca are mare dreptate Tempesta aici..

Lasand la o parte aceasta bila neagra pusa, pe buna dreptate, in dreptul celor de la FRAS inca dinaintea inceperii sezonului competitional 2014, trebuie sa mentionez ca sunt extrem de fericit la auzul vestii ca la startul Raliului Brasovului, se va alinia pana la urma si cel mai bun pilot roman din ultimul deceniu, Valentin Porcisteanu. Si chiar daca nu o va face cu o masina de top asa cum si-ar fi dorit, prezenta lui Vali la Brasov este posibila datorita lui Mihnea Dutescu, un om care stie ce inseamna pasiunea pentru curse, si care i-a imprumutat Campionului National Absolut din 2011, un superb Renault Clio R3 Maxi Evo.

Tradat de catre BCR Leasing Rally Team si inlocuit cu Gergo Szabo, Vali Porcisteanu s-a vazut lasat pe dinafara inainte de startul sezonului 2014. Nu a mai contat faptul ca in ultimele sezoane a fost cel mai bine clasat pilot roman si singurul care a reusit sa castige un titlu  de Campion National Absolut in fata pilotilor straini, care participa an de an, cu bugete mult peste cele ale conationalilor nostri. Dar iata ca spirtul de luptator al lui Vali Porcisteanu, a invins din nou neajunsurile materiale si i-a permis sa poata fi prezent, cel putin la prima etapa a CNR.

Si chiar daca va concura pe o masina cu 2 roti motrice, sunt sigur ca Vallino va merge asa cum ii place lui mai mult, la limita, si va termina acolo in top 10, si desigur invingator la clasa, pentru ca talentul face parte din categoria lucrurilor pe care banii nu il pot cumpara. In compartie cu alti piloti pe care masinile de top din dotare si bugetul solid ii conduc spre primele pozitii ale clasamentelor, Vali Porcisteanu, a dovedit de-a lungul anilor ca are cu ce atunci cand vine vorba de a aduna victorii pe speciale si chiar victorii de etapa. Si o va face in continuare, atata timp cat va putea sa se alinieze la start, sunt sigur de asta.

Never give up, never surrender Vali Porcisteanu, pentru ca lumea raliurilor de la noi ar fi, cu siguranta, mult mai saraca fara tine.






0 comentarii:

Trimiteți un comentariu