joi, 8 august 2013

Mai revin Peugeot sau Citroen in Dakar ?

Citroen ZX Rally Raid si echipa Citroen Sport
Cu ceva vreme in urma, anumite surse dadeau ca sigura revenirea Citroen in cursele de rally-raid, in special in celebrul Raliu Dakar, pe care francezii l-au castigat de 4 ori in anii '90. Mai mult chiar, se vorbea de o implicare financiara in acest proiect a lui Nasser Al-Attiyah, dar si de aducerea ca Team Manager al Citroen Sport, a lui Dominique Serieysfost manager al echipei Mistubishi, detinatoarea recordului de victorii in Dakar.

Totul parea credibil la inceputul lui 2013, cand Sebastien Loeb anunta ca acest sezon, va fi ultimul din cariera pentru el in WRC. Deci, un debut in Dakar si pe urma in Mondialul de Rally-Raid, parea a fi o teorie plauzibila. In ce priveste masina, nimic nu i-ar fi impiedicat pe cei de la Citroen sa dezvolte un model DS3 Dakar, mai ales ca Mini s-a impus in ultimele 2 editii ale celebrului raliu cu o varianta derivata din modelul folosit in WRC. Premisele, deci, existau.

Numai ca Loeb isi anunta participarea in acest an la celebra coasta de la Pikes Peak, Colorado, unde avea sa concureze la bordul unui Peugeot 208 T16, pregatit special pentru aceasta competitie. Bun, daca nu Citroen, atunci si varul Peugeot ar fi fost o solutie pentru revenirea la Dakar. Ca si ei s-au impus acolo tot de 4 ori, intre 1987 si 1990. Si au facut-o si la Pikes Peak de 2 ori in 1987 si 1988. Iar un Peugeot 208 T16 Grand Raid ar suna extrem de bine si sunt convins ca ar arata pe masura, dupa ce am vazut varianta pentru Pikes Peak, care pilotata magnific de Loeb, a batut recordul, francezul fiind primul pilot din lume care coboara sub 9 minute pe traseul din Colorado.

Peugeot 208 T16 Pikes Peak - Foto: Club Peugeot Cuenca
Numai ca si aceasta varianta a cazut, in momentul in care Citroen a anuntat ca din sezonul 2014, urmeaza sa participe in WTCC (Campionatul Mondial de Tursime) unde pilotul lor nr 1 va fi nimeni altul decat Sebastien Loeb. 

Asadar, in acest context, nu cred ca participarea la Dakar sau in Mondialul de Rally-Raid mai reprezinta o optiune de luat in calcul. Nici cu echipa din WRC nu se stie exact ce se va intampla, in conditiile in care Hirvonen si Sordo au dovedit in acest an ca sunt departe de nivelul lui Loeb. 

Iar Peugeot, nu a dat niciun semn pana acum ca ar vrea sa revina in Mondialul de Raliuri. Ce-i drept varianta 208 T16 (initial denumita R5), pentru WRC 2, a fost prezentata in culorile celebrei echipe Peugeot Talbot Sport, la fel ca si varianta pentru Pikes Peak, ceea ce sugera o revenire in forta. Numai ca, francezii au anuntat ca nu vor avea un program oficial in WRC cu acest model, ci il vor produce doar pentru clienti.

Peugeot 208 T16
Si atunci ce rost au toate aceste zvonuri si indicii aruncate la deruta ? Sunt chiar cea mai buna strategie de marketing posibila ?

Cele 2 firme ale concernului PSA par sa creada ca da..






0 comentarii:

Trimiteți un comentariu